maandag 23 april 2012

Het pure genieten

Broodjesafbakken in de oven, de eerste pot gekookt water klaarzetten en de héérlijke vlaaien op tafel zetten.
Zo begon gisteren mijn dag.
Vanaf 11 uur druppelden de mensen, sommige letterlijk mét druppels want we hebben het niet droog kunnen houden.
Maar de tent stond in de tuin en daar is dankbaar gebruik vam gemaakt. Heerlijk met een warmte kachel erin was het er heerlijk vertoeven.
We gaan altijd samen naar een plaats om stil te staan bij wat er het hele jaar is gebeurd en denken aan de dierbaren die niet meer bij ons zijn.
Symbolisch laten de (achter)kleinkinderen dan mooi balonnen de lucht in gaan.

Weer thuis is er dan tijd voor de lunch.Omdat we met zo'n grote groep zijn, heb je dus al die broodjes nodig maar de afgebakken broodjes waren heerlijk en de tafel werd dan ook druk bezocht. En dan een lekker plekje zoeken en heerlijk smullen.

Ik genite altijd met volle teugen van deze dag.De familie woont verspreid over het land en zo zie je elkaar ,kun je gezellig bijkletsen en het is zo'n fijn ontspannen sfeer, iedereen kan zichzelf zijn.
Het is een warme liefdevolle familie waar iedereen zich welkom voelt!

Het aftellen is begonnen, nog 364 dagen....

Het is een hoop 'werk' om het te regelen maar wel heel dankbaar,want dit kreeg ik van mijn lieve familie als bedankje,een heuse bloemenzee en een boek om eens even lekker rustig mee in een hoekje te duiken.

Ga ik nu alle kopjes/borden/bestek/glazen etc in de dozen doen.Gelukkig is de vaatwasser een harde werker.
Dan stofzuigen en de dweil er door en het is weer schoon, aangekleed met prachtige bloemen en ik ben weer een heerlijke ervaring rijker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten